Registrace Zapomenuté heslo?
 
přihlašovat automaticky
 
 
 
 
 

Celková cena s DPH:0,00 Kč

 
 

Akumulátory, Autobaterie - BRIT

Široký výběr autobaterií pro motocykly od léty prověřené značky MOTOBAT a akumulátory pro osobní vozidla značky LINECARS77 a VARTA (stejný výrobce v ČR JOHNSON CONTROLS). Máme i autobaterie pro nákladní auta. Nabízíme příslušenství k akumulátorům jako: svorky, odpojovače baterie , autonabíječky, zejména od TOP značky CTEK, startovací kabely, vyrábíme i startovací kabely pro vysoký startovací výkon, které jsou určeny pro nákladní vozidla, stroje a i armádní techniku. A  nepotřebujete od nás akumulátorové nářadí?

Filtrace a řazení
 
Vybrané produkty lze 
 
 
2 ks
1str. z1 »
 
str.
 
 
Akumulátor  60Ah 640A EFB BRIT
 
1 647,00 Kč
bez DPH
1 992,87 Kč
s DPH
 

Náš sklad: 2 ks

 
Akumulátor 60Ah 640A EFB BRIT
 

d242xš175xv190mm, technologie EFB, za starou autobaterii sleva 160 Kč

Vyrobena pro systémy start-stop na základní úrovni - dvojnásobná životnost v porovnání s konvenčními bateriemi - vyrobeno pro vozidla s vyšší potřebou energie než je běžné Pamatujte: Některá vozidla Start-Stop na základní úrovni jsou vybavena bateriemi EFB. Baterie EFB je třeba vždy nahradit náhradními díly OE stejná za stejnou, jako je Blue Dynamic EFB. Pro zvýšení výkonu lze nahradit AGM. TECHNICKÉ...

1 647,00 Kč
bez DPH
1 992,87 Kč
s DPH
 
ks
 
  Detail
 
Akumulátor  70Ah 760A EFB BRIT
 
2 031,12 Kč
bez DPH
2 457,66 Kč
s DPH
 

Náš sklad: 1 ks

 
Akumulátor 70Ah 760A EFB BRIT
 

d278xš175xv190mm, technologie EFB, za starou autobaterii sleva 160 Kč

Vyrobena pro systémy start-stop na základní úrovni - dvojnásobná životnost v porovnání s konvenčními bateriemi - vyrobeno pro vozidla s vyšší potřebou energie než je běžné Pamatujte: Některá vozidla Start-Stop na základní úrovni jsou vybavena bateriemi EFB. Baterie EFB je třeba vždy nahradit náhradními díly OE stejná za stejnou, jako je Blue Dynamic EFB. Pro zvýšení výkonu lze nahradit AGM. TECHNICKÉ...

2 031,12 Kč
bez DPH
2 457,66 Kč
s DPH
 
ks
 
  Detail
 
 
 
2 ks
« 1str. z1 »
 
str.
 
 
 

Autobaterie - přehled, dobíjení, sulfatace

Na našem automobilovém trhu se nejčastěji používají tři typy autobaterií:

Hybridní baterie

Hybridní baterie (již starší typ, ale stále v prodeji) má vždy zátky, je třeba kontrolovat hladinu elektrolytu, případně dolít (je bezúdržbová dle normy DIN). Většina hybridních baterií se však dolití během života nedočká a ani to často nepotřebují, je to dáno tím, že minusová deska baterie hybridní a Ca/Ca jsou vlastně principielně stejné. Plus mřížka je vyrobena technologií Pb legované antimonem, tzv. nízkoantimonová mřížka, vždy litá, má pevný rámeček (zpevňuje mřížku, omezuje vypadávání aktivní hmoty, prodlužuje životnost), nelze šidit tím, že mám tenkou desku, technologicky nemožné. Kvalita a provedení plus desky ovlivňuje životnost baterie zásadním způsobem. Mínusová mřížka je vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody hybridního akumulátoru

  • poctivá pozitivní mřížka, většinou silnější až 1,4 mm, nejkvalitnější Ca/Ca baterie se pohybují v rozmezí 0,9 -1,2 mm, AGM baterie mají plusovou desku litou 1,4 mm
  • snáší lépe hluboké vybití, širší pracovní rozsah
  • dlouhá životnost při kvalitní údržbě
  • životnost končí postupně (Ca/Ca najednou)
  • nižší dobíjecí napětí, menší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace

Nevýhody hybridního akumulátoru

  • rychlejší samovybíjení, kratší doba skladovatelnosti bez dobíjení (3 měsíce)

Měření parametrů hybridní baterie

Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují nižší hodnoty a to někdy až o 30% než baterie Ca/Ca. Je to dáno konstrukcí desky, tyto přístroje neměří skutečný startovací proud ale vnitřní odpor baterie, ten je u hybridní baterie, zvláště pak se silnými deskami vyšší než u odpovídající baterie Ca/Ca se stejnými parametry. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený tím stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie


Vápníkové baterie - Ca/Ca

Může být se zátkami, uzavřená nebo vzhledově uzavřená s možností přístupu do jednotlivých článků (pro přístup reklamačního technika). Plus mřížka je vyrobena technologií Ca, bývá litá gravitační metodou, litá pod tlakem, tažená (stretch metal), power frame. V případě tažené mřížky nemá rámeček, pokud je mřížka hodně tenká (0,7 – 0,8mm) nebo oka velká, hrozí zkroucení a vysypání aktivní hmoty, to je nejčastější problém nekvalitních baterií. Mínusová mřížka je také vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody Ca/Ca akumulátoru

  • velmi dlouhá skladovatelnost, dle výrobce a typu baterie 6 – 18 měsíců
  • je vyvinuta pro moderní vozidla (jenom je třeba kontrolovat hodnotu napětí baterie, neměla by dlouhodobě klesnout pod 12,4 V)

Nevýhody Ca/Ca akumulátoru

  • nesnáší hluboké vybití, malý pracovní rozsah
  • při špatném provozu baterie krátká životnost, potřebuje vyšší dobíjecí napětí, větší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace
  • životnost končí najednou

Měření parametrů Ca/Ca baterie

Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují odchylku cca 10%, to je  dáno různou konstrukcí jednotlivých akumulátorů. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie.


EFB autobaterie

Technologie EFB pro osobní auta se využívá nejčastěji u vozidel které mají START-STOP bez rekuperace.
 

 

Výhody EFB akumulátoru

  • vyšší životnost oproti Ca/Ca typům, vydrží více startů a lépe snáší vybití
  • zlepšené přijímání nabíjení oproti Ca/Ca typům (rychleji se dobíjí)
  • odolnější konstrukce proti vybracím

Nevýhody EFB akumulátoru

  • trochu vyšší cena oproti Ca/Ca typům

AGM autobaterie

Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkaníně ze skelných vláken(tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjeccí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži(nabíjení a vybíjení).

Baterie typu AGM jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné.

Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie.

Výhody AGM akumulátoru

  • absolutně bezúdržbové
  • odolné proti vytečení elektrolytu
  • vysoce výkonné
  • vhodné do vozů se systémy Start&Stop s regeneračním brzděním
  • odolná proti otřesům
  • možnost umístění i v náklonu včetně umístění v kabině řidiče (neuniká žádný plyn)
  • nízké samovybíjení
  • vyšší výkon pro krátkodobé startovací proudy (vyšší startovací proudy)
  • zvýšená odolnost při cyklickém zatížení
  • delší životnost při správném dobíjení

Nevýhody AGM akumulátoru

  • vyšší cena oproti CA/CA akumulátorům
  • nabíjet baterie typu AGM lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL

Upozornění, pokud je ve vozidle AGM akumulátor z výroby, není vhodné používat Vápníkový Ca/Ca či EFB akumulátor!

  • toto uvádíme, protože z praxe víme, že spousta osob chce ušetřit a koupit levnější typ akumulátoru
  • taktéž je často akumulátor zaměněn za jiný typ z neznalosti a toto se dějě bohužel i v autoservisech

Základy údržby akumulátoru

Pokud nabíjecí soustava funguje správně a vozidlo je v běžném provozu (bez častých startů a dalších odstávek), stačí kontrolovat hladinu elektrolytu jednou za půl roku (pokud nejde o uzavřený akumulátor). Při teplém počasí nebo při náročném provozu může být vhodné hladinu kontrolovat častěji. V případě potřeby se dolévá jen destilovaná voda, ihned po dolévání není směrodatné případné měření hustoty. V případě další odstávky vozidla je nutné akumulátor pravidelně dobíjet. Pokud dojde k vybití (stav dlouhodobě pod 12,4V) je nutné akumulátor připojit na vhodnou nabíječku a zapnout rekondiční režim. Akumulátor se musí udržovat čistý, prach na povrchu v kombinaci s vlhkem způsobuje vodivou vrstvu mezi póly, která způsobuje vybíjení ! V plně nabitém stavu mráz do –50°C nevadí, při vybitém stavu může už při –10°C dojít k zamrznutí a následnému poškození. Při skladování je nízká teplota výhodná, jelikož snižuje samovybíjení. Uskladněné akumulátory je nutno kontrolovat každé 3 měsíce, případně dobít. V případě nevhodné údržby a používání dojde k poškození akumulátoru (sulfataci). Pokud je sultaface v mírném stádiu, lze jí částečně odstranit připojením na kvalitní nabíječku s rekondičním režimem.


Kvalitní autonabíjěčky baterií

Pro pravidelnou domácí údržbu, ale i pro profesionální použití doporučujeme švédské autonabíječky CTEK. Toto není jen reklamní tvrzení z letáku, máme to osobně vyzkoušeno, prodáváme autobaterie LINECAR77,  VARTA motobaterie MOTOBATT, nabíječky CTEK používáme každý den.

 

Úroveň nabití akumulátoru 100% 70% 50% 25%
Napětí 12,8 - 12,6 V 12,5 – 12,4 V 12,4 – 12,2 V 12,2 – 11,9 V


Článek Jakou autonabíječku koupit? najdete zde.


Sulfatace akumulátoru

je nežádoucí jev vyskytující se u olověného akumulátoru, když je delší dobu – řádově dny – ponechán v nedostatečně nabitém (případně vybitém) stavu. Podstatou tohoto jevu je postupný vznik krystalů síranu olovnatého (PbSO4) na elektrodách. Na rozdíl od původního amfoterního síranu, se vzniklé krystaly zúčastňují přeměn aktivní hmoty elektrod jen ve velmi omezené míře. Následkem toho dojde ke snížení kapacity akumulátoru. Dalším negativním důsledkem sulfatace je nárůst vnitřního odporu (a snížení vodivosti), který má za následek snížení napětí a proudu dodávaného akumulátorem, zvláště při velkých proudových odběrech. V případě, že se lze podívat dovnitř akumulátoru, je možné přítomnou sulfataci poznat – projevuje se přítomností bílých lesklých skvrn na elektrodách. Rychlost vzniku krystalů síranu olovnatého závisí na teplotě a míře vybití akumulátoru – s rostoucí teplotou a vybitím rychlost narůstá. Plně vybitý akumulátor při vyšší teplotě (více než 25 °C) výrazně sulfatuje již během jednoho dne; při nižších teplotách až po více dnech. U akumulátoru, který je vybit jen trochu, výraznější sulfatace nastává asi po třech a více dnech; v chladu po týdnu a více.


Starou autobaterii můžete přivést do 60 dnů od data prodeje a vrátíme Vám za ní peníze.

 
Kapacita baterie
Ah
Cena výkupu
Kč včetně DPH
44 - 55 120
56 - 59 150
60 - 70 160
71 - 94 200
95 - 139 240
140 - 179 400
180 - 219 480
220 -  580

 

Bezpečnostní informace pro akumulátory


Baterie jsou označeny následujícími varovnými symboly:



 

  1. Nekouřit, bez otevřeného ohně, bez jisker
    No smoking, no naked flames, no sparks
     
  2. Nosit ochranné brýle
    Shield eyes
     
  3. Chránit před dětmi
    Keep away from children
     
  4. Kyselina sírová
    Battery acid
     
  5. Dodržovat návod k obsluze
    Note operating instructions
     
  6. Explozivní směs plynů
    Explosive gas

 

Nebezpečná
látka

oxid olovnatý

olovo a slitina olova
(obs. stopy arzenu a antiminu)

Kyselina
sírová

Obsah v %

31

34

34

Číslo CAS

EINECS-č.

1317-36-8

215 -267 -0

7439-92-1

231-100-4

7664-93-9

231-639-5

Symbol
nebezpečnosti

 

 

Klasifikace

Repr. kat. 1  R 61

Repr. kat. 3  R 62

R 33

Zdraví škodlivý
R 20/22

Nebezpečný pro
životní prostředí
R 52/53

Repr. kat. 1  R 61

Repr. kat. 3  R 62

R 33

Zdraví škodlivý
R 20/22

Nebezpečný pro
životní prostředí
R 52/53

 

 

Žíravý
R35

R – věty

20/22-33-52/53-61-62

20/22-33-52/53-61-62

35

S – věty

53-45-60-61

53-45-60-61

(1/2)-26-30-45

R –věty:
R20/22  Zdravý škodlivý při vdechování a požití
R33  Nebezpečí kumulativních účinků
R35 Způsobuje těžké poleptání                             
R52/53  Škodlivý pro vodní organismy, může vyvolat dlouhodobé nepříznivé účinky ve vodním prostředí.
R61  Může poškodit plod v těle matky
R62  Možné nebezpečí poškození reprodukční  schopnosti
S – věty: (1/2)  Uchovávejte uzamčené a mimo dosah dětí
S13   Uchovávejte  oddělení od potravin, nápojů a  krmiv
S20/21  Nejezte, nepijte a nekuřte při používání
S22  Nevdechujte prach
S26  Vysoce toxický při vdechování
S30  Při používání se může stát vysoce hořlavým
S45  V případě nehody, nebo necítíte-li se dobře,  okamžitě vyhledejte lékařskou pomoc (je-li možno, ukažte toto označení)
S53  Zamezte expozici – před použitím si obstarejte speciální instrukce
S60  Tento materiál a jeho obal musí být zneškodněny jako nebezpečný odpad.
S61  Zabraňte uvolnění do životního prostředí.

Pokyny pro první pomoc:   
U intaktních baterií a při dodržení návodu k provozu nehrozí nebezpečí.
Olověné baterie mají dva podstatné znaky:
- obsahují zředěnou kyselinu sírovou, která může způsobit vážné poleptání
- vyvolávají při elektrickém nabíjecím procesu plyny vodíku a kyslíku, které mohou vytvořit za určitých předpokladů explozivní směs

Všeobecné pokyny:
Postiženého vždy dopravit na čerstvý vzduch. Udržovat v klidu a teple. Pokud je postižený v bezvědomí, zkontrolovat a případně zajistit základní životní funkce (dýchání a srdeční činnost). Při zástavě dechu použít umělé dýchání, při zástavě srdce zahájit masáž srdce. Přivolat lékaře.

Při nadýchání výparů kyseliny:
Postiženého vyveďte na čerstvý vzduch a musí setrvat v klidu. Při delším dráždění v krku nebo ke kašli vyhledejte lékaře.

Při styku kyseliny s kůží:
Okamžitě svlékněte znečištěný oděv a omývejte pokožku množstvím vody. Ihned dopravte k lékaři.

Při zasažení očí kyselinou:
Ihned začněte vyplachovat oči dostatečným množstvím vody a pokračujte nejméně 15 minut. Odstraňte popř. kontaktní čočky a co nejvíce roztáhněte oční víčka. Jestliže dráždění neustává, pokračujte ve vyplachování očí i při přepravě k lékaři.

Pokyny pro lékaře:
Zátěž organismu olovem může být zjištěna rozborem jeho obsahu v krvi a/nebo moči.

Vyjádření výrobce k požadavku na bezpečnostní list:
"k autobateriím bezpečnostní list být nemusí. Nejedná se o chemický přípravek nýbrž o výrobek s nebezpečnou náplní, která se za normálních podmínek nedostane ven. Volal jsme i na inspekci životního prostředí, kde mi právě řekli tuto informaci."
Johnson Controls Autobaterie spol. s r.o., Dubická 958, 47090 Česká Lípa, Česká republika

 
 
 
 

CL adaptér 12-24V / 5V, 2A DC

bez DPH: 186,20 Kč
s DPH: 225,30 Kč
 

Dálkové ovládání - bezdrátová gyroskopická myš

bez DPH: 245,00 Kč
s DPH: 296,45 Kč
 

Dálkové ovládání - bezdrátová gyroskopická myš

bez DPH: 245,00 Kč
s DPH: 296,45 Kč

Kompletní přehled »

 

Castrol EDGE 5W-30 LL 5L

 

bez DPH: 905,78 Kč
s DPH: 1 095,99 Kč
 

Gumové koberce NISSAN JUKE 2010-

 

bez DPH: 472,94 Kč
s DPH: 572,26 Kč
 

MOTUL 300V FL ROAD RACING 15W-50 1L

 

bez DPH: 341,78 Kč
s DPH: 413,55 Kč

Kompletní přehled »

 
Navštívené produkty
naposledy navštívené produkty
 
 
 
 
Kotouč beran 130 mm - velmi brusný 1 ks Kotouč beran 130 mm - velmi brusný Profesionální velmi brusný kotouč o průměru 130 mm na opravu, resp. obnovení lesku laku - vlna beran.
MANN-FILTER H 601/4 Typ vozidla:Užitkové vnější průměr [mm]: 60 vnitřní průměr [mm]: 18 Vnitřní průměr 1 [mm]: 18 výška [mm]: 100,5 Další objednací čísla: MD215, MD-215 OEM-TD: AC 165, BMW: 32411120717, DAF: 0229348, DAF: 229348, FIAT: 2966261, IVECO: 1902137, IVECO: 2966261, KÄSSBOHRER: 8225000030, KÄSSBOHRER: 8225000232, LEYLAND: BBU5866, MAN: 81473016005, MERCEDES-BENZ: 0004660204, MERCEDES-BENZ: 0004660604, MERCEDES-
Ofuky oken Renault Modus 5D 04- Ofuky oken Team HEKO Renault Modus 5D 04- jsou určené přímo na tento typ vozidla. Protiprůvanové plexi (ofuky) jsou v kouřovém provedení, zabraňují nepříjemnému proudění vzduchu do interiéru vozu a umožňují otevření oken při nepříznivém počasí. ofuky oken prodáváme jako sadu na přední boční okna, pokud je v názvu uvedeno (+ zadní) např.: "Ofuky oken Škoda Octavia II 5D 05- combi (+zadní)", jde o sadu na celé vozidlo je-li například v názvu...
YATO Vrták do dřeva hadovitý 36 x 400 mm, YT-3295 Hadovitý vrták průměr 36 mm délka 400 mm, pro vrtání hlubokých děr do měkkého i tvrdého dřeva. Vrták má samostředící hrot se závitem, hlavní a pedřezový břit. Plynule odvádí třísku i u mokrého dřeva. Je vyroben z nástrojové oceli a idukčně kalený. Válcová stopka s třemi plochami je vhodná pro použití ve všech vrtačkách se sklíčidlem 13 mm. • Vrták do dřeva hadovitý samostatný 36x400mm Yato • Průměr 36 mm • Délka 400 mm •...
Plastová vana do kufru Mazda 3 2013-2019 (sedan), Rezaw-Plast Plastová vana do kufru s protiskluzovou vrstvou a 4-6cm vysokým okrajem . Tvar vany přesně kopíruje zavazadlový prostor vozu Mazda 3. Protiskluzová vrstva zajišťuje velkou stabilitu převáženého nákladu , nicméně je náročnější na údržbu a po čase užívání se její povrch může začít drolit. Vana je vyrobena odolného gumoplastu, který je zároveň dostatečně pružný , aby se vana nezlomila a to ani při nízkých teplotách. Dno je pokryté...
Vodič CYA H05V-K 1,5mm2 Hnědá - balení 100m - uvedený rozměr je průřez v mm2 - měděné lanované holé nebo pocínované jádro, třída 5 dle ČSN EN 60228 - vodiče jsou odzkoušeny zkušebním ústavem EZÚ v Praze dle našich i mezinárodních norem
Houkačka 24V 430Hz 120dB Osvědčený diskový pozinkovaný klakson o průměru 90mm, póly "+" a "-" na konektory, univerzální použití pro všechny typy motorových vozidel.
YATO Kleště ke spojování profilů 275mm max 0,8mm, YT-5130 Kvalitní kleště na spojjování konstrukčních profilů a plechů z oceli, ale i jiných kovů. • délka 275 mm • maximální tloušťka plechů 2 x 0,8 mm (ocel) • vynaložení malé síly díky pákovému převodu • pro práci jednou rukou hlava A380 AL-Ti materiál ocel GR 15 profil max. 0,8mm
VOREL Chrániče kolen, TO-74601 Kvalitní polstrované chrániče kolen, pro pohodlnou práci v zákleku. Velmi užitečné při stavebních, zastřešovacích prací ale i při řezání dlaždic a zahradnických čiností. Chrániče jsou zhotoveny z nylonu vyplněného pěnou. Nákoleníky lze pomocí poutek nastavit pro potřebný rozměr, což zabezpečuje vysokou míru použitelnosti a pohodlí zároveň. Technická data nastavitelné ano (spony) materiál nylon 600D, pěna EPE hmotnost...
MANN-FILTER HU 932/7 X Typ vozidla:Osobní vnější průměr [mm]: 83 vnitřní průměr [mm]: 23,5 Vnitřní průměr 1 [mm]: 39,2 výška [mm]: 110 Další objednací čísla: VAG: 077115561H, VAG: 077115562,
 

© Copyright Obchod77.cz s.r.o. 2024